Ayat Jiwang Karat :/

Tumblr_lu99tcadcf1r206dbo1_500_large

Assalamualaikum,readers ! kalau tak jawab dosa , kalau jawab sayang :')

Apabila kita sayang seseorang itu...

Bila kita sayang orang tu . 
Kita tunggu dia lama pun takpa . Tapi bila dia tunggu kita ? Dia marah2 . Hati kata : ala , adatlah ada yang menunggu & d'tunggu . 


Bila kita sayang orang tu . 
Kita tak tidur pun takpe . Layan dia yang tengah bosan . Tapi bila kita bosan , ada dia layan kita ? Hati berkata : takpe la . Dia busy kott . 


Bila kita sayang orang tu .
 Kita gaduh dengan dia . Kita diam ja . Tapi , dia heboh satu dunia . . Hati berkata : takpe la . Mungkin dia tension tu.

Bila kita sayang orang tu ,
 kita call nak cakap dengan dia . Tapi , dia bagi phone dekat orang lain atau matikan . Bila jadi camtu . takpe . Hati kata : Takpe . Layan je kawan dia , kawan kita gak .

Bila kita sayang orang tu, 
kita bercerita dengan dia . Haizz . cerita dengan tunggul lagi baik . Tapi , bila dia bercerita dengan kita ? Kita dengar , sepatah-sepatah kita kena ingat . Kalau tak , kita yang kena marah . Hati kata : Takpe . Sayang katakan..

Bila kita sayang orang tu . 
KIta dan dia lapar . tapi kite bagi semua roti kat dia . Hati kata . Ala jaga lah hati dia . Sian dia ..

Bila kita sayang orang tu . 
kita sanggup bagi dia rest bila dia letih . tapi bila kita letih , dia suruh jugak kita layan dia yang tengah bosan . Adil ke weh? Takpa . Hati kata : Ala  , bukan selalu pun T_T

Bila kita sayang orang tu . 
Kita jadi macam orang gila dengar dia sakit . Tapi bila kita sakit . dia siap keluar dengan kawan-kawan dia meraikan hari kesakitkan kita . Hati kata : ala takpa la . Takan dia nak berkepit dengan kita twenty-four hour kot .

Bila kita sayang orang tu . 
Kita tak pernah selfish . Tapi dia hipokrit tahap gaban . Hati kata : takpa . dia memang macam tu . Kena lah terima kan..

Bila kita sayang orang tu .
 KIta sayang nak tinggalkan dia selama-lamanya . Tapi dia tak tahu kita berhadapan dengan maut , Walaupun kita sakit . Dia kata kat kita , sakit biasa je . Jangan nak mengarut . hati kata : macam mana lah dia bila kita dah takde . Mesti dia happy gila . 

Bila kita sayang orang tu . 
Kita tak sanggup tengok dia derita . Tapi dia tak pernah hargai kita . Hati kata : tahukan dia betapa kita sayangkan dia ????

Bila kita sayang orang tu .
Kita sanggup tinggalkan dia selama-lamanya untuk dia bahagia . Tapi adakah dia tahu pergorbanan kita terhadap dia ? Hati kata : Takpe la . Janji dia bahagia :)

Dan.. 
Apabila kita dah tinggalkan dia buat selama-lamanya . Dia datang ziarah pusara kita . Dia datang memohon maaf sebab pernah mengata kita . Dia mintak maaf sebab pernah buat kita tunggu dia . Dia mintak maaf sebab paksa kita layan dia time dia bosan . Dia mintak maaf sebab pernah heboh satu dunia tentang salah kita . Dia mintak maaf sebab tak hiraukan panggilan kita . 


Namun semuanya telah terlambat .. Hargailah orang-orang yang kita sayangg  

 P/s : penat oh aku copy balik . hahahahha xD . 


                   Credit  To :  Qeila 

2 comments:

Post a Comment